حساب کاربری

یا

درباره ما

لوگو پدیده فرسام نوین

سوالات متداول

سوالات متداول شرکت بازرگانی پدیده فرسام نوین

  1. ساعت نبضی چیست؟
  2. ویژگی ساعت‌های اتوماتیک (AUTOMATIC):
  3. چرا ساعت اتوماتیک من، از کار ایستاده و یا با دقت کار نمی‌کند و گاهی با تأخیر و یا به اصطلاح عقب ماندن همراه است؟
  4. ویژگی ساعت‌های کوارتز یا باتری (QUARTZ):
  5. چرا ساعت کوارتز من، متوقف شده و یا با دقت کار نمی‌کند و گاهی با تأخیر و یا به اصطلاح عقب ماندن همراه است؟
  6. تفاوت بیمه و گارانتی در ساعت چیست؟
  7. مقاومت ساعت در برابر آب، بخار، مواد شیمیایی و گرما چگونه است؟
  8. تفاوت Water Resistant با Waterproof در چیست؟
  9. اعدادی که بر روی درب ساعت نوشته می‌شود، بیانگر چیست (به عنوان مثال: 3ATM WATER RESISTANT)؟
  10. شیوه تمیز کردن ساعت چگونه است؟
  11. چگونه طول عمر بند چرم ساعت خود را افزایش دهم؟ (روش‌های مراقبت از انواع بند چرم، پلی‌اورتان، رابر یا سیلیکونی)
  12. چرا بند ساعت چرمی من از داخل بند به مرور زمان تغییر رنگ داده، خشک شده، پوسته کرده و یا پاره شده است؟
  13. چگونه عمر ساعت خود را افزایش دهم؟
  14. شیشه ساعت ترک برداشته یا شکسته است؛ چگونه مشکل را بر طرف کنم؟
  15. روی صفحه ساعت، شیشه ساعت و یا عقربه‌ها یا شماره‌ها، بخار و یا قطرات آب جمع شده ؛ چگونه مشکل را بر طرف کنم؟
  16. عقربه‌ها، شماره‌ها و یا نشانگرهای داخل صفحه ساعت جدا شده است؛ چگونه مشکل را بر طرف کنم؟
  17. چرا پیامک ثبت و تأیید نهایی گارانتی برای من نیامده است؟
  18. چرا پس از گذشت زمان مشخص شده، پیامک یا تماس حاوی کد اعتبار سنجی برای من نیامده است؟
  19. چگونه می‌توانم با بازرگانی پدیده فرسام نوین در تماس باشم؟
  20. گارانتی ساعتم را می‌توانم افزایش یا تمدید کنم؟
  21. آیا می‌شود ساعت را به شخص دیگری انتقال داد و شناسنامه جدید دریافت کرد؟
  22. آیا در پدیده فرسام نوین، می‌توان درخواست گارانتی یا خدمات پس از فروش را بدون مراجعه حضوری و هوشمند ثبت کرد؟
  23. چگونه می‌توانم شماره تلفن همراه خود را در پرتال مشتریان تغییر دهم؟
  24. چگونه گارانتی ساعتم را ثبت و فعال کنم؟
  25. چگونه می‌توانم ساعت‌ خریداری شده، گارانتی‌های ثبت شده، مدت باقی‌مانده از گارانتی یا تأیید گارانتی را مشاهده کنم؟
  26. چگونه می‌توانم از جشنواره‌ها، کدهای تخفیف، محصولات جدید و … در پدیده فرسام نوین، مطلع شوم؟
  27. در هر مرحله از منوهای سایت، چگونه می‌توانم به صفحه اصلی بازگردم؟
  28. چگونه می‌توانم ساعت متناسب با سلیقه‌ام را پیدا کنم؟
  29. امکان مقایسه محصولات وجود دارد؟
  30. چرا در حالت مقایسه محصولات، امکان حذف و افزایش مجدد وجود ندارد؟
  31. بلاگ پدیده فرسام نوین چیست؟

ساعت نبضی چیست؟

ساعت نبضی که در عوام به این نوع ساعت مصطلح می‌باشد، در واقع همان ساعت اتوماتیک است که برای انجام فعالیت خود، نیازی به باتری نداردهو  با بسته بودن به مچ دست به‌ طور خودکار کوک می‌شود و دارای حرکت روان، پیوسته و بدون مکث است. برای آشنایی بیشتر با این نوع ساعت، می توانید ویژگی ساعت‌های اتوماتیک (AUTOMATIC) را مطالعه کنید.

ویژگی ساعت‌های اتوماتیک (AUTOMATIC):

ساعت‌‌های اتوماتیک و مکانیکی، با دارا بودن سیستم ضد شوک Incabloc، خود کوک بوده و با حرکت روتور و ارتعاش فرکانس در ساعت، چرخ دنده‌‌ها را به حرکت در می‌آورد و با بسته بودن به مچ دست و یا کوک کردن ، به‌ طور خودکار کوک می‌شوند و دارای حرکت روان، پیوسته و بدون مکث هستند. برای کوک‌کردن این ساعت‌ها، دست خود را مرتب تکان ندهید، این کار بی‌فایده است و باعث آسیب رساندن به ساعت می‎‌شود. اگر ساعت از کار بیفتد یا به اندازه‌ کافی به دست بسته نشده باشد، لازم است به ‌طور دستی کوک شود تا عملکرد مداوم آن در زمان‌هایی که فعالیت کمتری دارید (برای مثال هنگام خواب) حفظ شود.

با چند‌بار چرخاندن پیچ کوک (سردسته کوک) به جلو و عقب آن را به ‌طور دستی کوک کنید (در مدل‌های مکانیکی). تنها کاری که باید انجام دهید این است که سردسته کوک را به جلو و عقب بچرخانید تا جایی‌که مقاومت ضعیفی را احساس کنید. (برای اجتناب از صدمه به مکانیسم ساعت، آن را بیشتر از حد کوک نکنید). وقتی ساعت به ‌طور کامل کوک شده باشد، بر حسب هر مدل، از انرژی کافی برای 12 ‌تا ۸۰ ساعت کارکرد در حالت ایستا (در صورتی که شاه‌فنر خوب کوک شده باشد) برخوردار خواهد شد.

ساعت‌های اتوماتیک باید مرتب پوشیده شوند تا در بهترین شرایط کارکرد خود قرار بگیرند. استفاده منظم از ساعت به حفظ ویسکوزیته روان کننده‌ها در حرکت کمک می‌کند. اگر ساعت شما، برای مدت طولانی دست نشده باقی بماند، این روان کننده‌ها سفت شده و باعث اصطکاک می‌شوند و در نهایت می‌توانند به حرکت چرخ دنده‌ها آسیب برسانند. حتی با دست کردن مداوم، باز هم باید ساعت خود را هر چند سال یک‌بار سرویس کنید تا به تازگی روان کننده‌ها کمک کند و این اطمینان حاصل شود که ساعت شما به خوبی کار می‌کند.

در حالت ایده‌آل ساعت‌های اتوماتیک باید هر دو سال یک‌بار سرویس شوند.

آب و همین‌طور گرد و غبار دشمن این ساعت‌ها هستند. هنگامی که برای تنظیم وقت، پیچ کوک (سردسته کوک) باز است، ساعت شما در برابر گرد و غبار و نفوذ آب آسیب پذیر است. بهتر است جهت تنظیم زمان یا تاریخ، گرد و غبار را قبل از بیرون کشیدن پیچ کوک از روی ساعت پاک کنید (حتی اگر گرد و غبار را نمی‌بینید، ذرات آن وجود دارد). برای پاک‌کردن از یک پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید.

به یاد داشته باشید؛ یک ساعت اتوماتیک دارای ده‌ها و صد‌ها قسمت کوچک است که در یک رقص با دقت هماهنگ‌شده با هم کار می‌کنند. بنابراین نسبت به ساعت‌های کوارتز، مراقبت بیشتری نیاز دارند و برای استفاده از چنین ساعت‌هایی در شرایطی با فعالیت‌های بالا، اجتناب کنید.

چرا ساعت اتوماتیک من، از کار ایستاده و یا با دقت کار نمی‌کند و گاهی با تأخیر و یا به اصطلاح عقب ماندن همراه است؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا ویژگی ساعت‌های اتوماتیک (AUTOMATIC) را مطالعه و بررسی کنید.

اگر با رعایت موارد گفته شده، همچنان ساعت شما دارای کارکرد دقیقی نیست، می‌توانید با مراجعه به نمایندگان مجاز فروش این شرکت و یا ورود به پرتال مشتریان و سپس انتخاب زیر منوی آن «پشتیبانی مشتریان»، با ارسال تیکت متناسب با مشکلتان، در خواست خود را ثبت کنید.

ویژگی ساعت‌های کوارتز یا باتری (QUARTZ):

موتور این ساعت‌ها به وسیله یک باتری ۱.۵۵ ولتی اکسید نقره تغذیه می‌شود. به طور متوسط عمر باتری این ساعت‌ها بر اساس مدل و برند حدود 2 تا 5 سال است. هر چه ساعت، عملکرد بیشتری داشته باشد (مانند مدل‌های کرنوگراف، مولتی‌فانکشن و …)، باتری سریع‌تر تمام می‌شود. برخی از مدل‌ها، مجهز به نشانگر‌های پایان عمر باتری هستند. وقتی شارژ باتری رو به اتمام است، بر حسب مدل و برند عقربه ثانیه‌ شمار فقط هر چهار یا پنج ثانیه یک‌بار حرکت یا پرش دارد. باتری که به پایان عمر خود می‌رسد، بایستی بلافاصله تعویض شود تا از نشت کردن مواد داخل باتری به بیرون و اصطلاحاً سولفاته جلوگیری شود. بهتر است تعویض باتری حتی پس از اتمام گارانتی توسط نمایندگان مجاز این شرکت انجام داده شود تا ضمن تعویض باتری، کیفیت واشرها را نیز چک کنند.

علامت   نشان‌دهنده این است که، چنین محصولاتی نباید همراه زباله‌های خانگی دور ریخته شود؛ مراکز مجاز انهدام باتری این مسئولیت را به ‌عهده دارند؛ بدین ‌وسیله شما از محیط‌ زیست و بهداشت انسانی حمایت می‌‌کنید.

برای افزایش طول عمر باتری، ساعت را از گرمای شدید، نور مستقیم خورشید و رطوبت دور نگاه دارید.

ساعت خود را به طور منظم سرویس کنید. در حالت ایده‌آل ساعت‌های کوارتز باید هر سه سال یک‌بار سرویس شوند. این کار را حتی پس از اتمام دوره گارانتی نزد مراکز خدمات پس از فروش این شرکت انجام دهید.

چرا ساعت کوارتز من، متوقف شده و یا با دقت کار نمی‌کند و گاهی با تأخیر و یا به اصطلاح عقب ماندن همراه است؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا «ویژگی ساعت‌های کوارتز یا باتری (QUARTZ)» را مطالعه و بررسی کنید.

اگر با رعایت موارد گفته شده، همچنان ساعت شما دارای کارکرد دقیقی نیست، می‌توانید با مراجعه به نمایندگان مجاز فروش این شرکت و یا ورود به پرتال مشتریان و سپس انتخاب زیر منوی آن «پشتیبانی مشتریان»، با ارسال تیکت متناسب با مشکلتان، در خواست خود را ثبت کنید.

تفاوت بیمه و گارانتی در ساعت چیست؟

گارانتی و بیمه دو تضمین مهم برای محافظت از ساعت شما هستند. با این حال، تفاوت‌های کلیدی بین این دو وجود دارد. گارانتی از ساعت در برابر خرابی‌های ناشی از نقص تولید محافظت می‌کند؛ در حالی که بیمه از ساعت در برابر خرابی‌های ناشی از عوامل خارجی محافظت می‌کند.

به عنوان مثال، اگر موتور ساعت شما به دلیل نقص تولید خراب شود، گارانتی آن را پوشش می‌دهد. اما اگر ساعت شما به دلیل افتادن از میز خراب شود، بیمه خسارت ساعت را می‌پذیرد.

مقاومت ساعت در برابر آب، بخار، مواد شیمیایی و گرما چگونه است؟

مقاومت ساعت­‌ها در برابر آب، بر اساس تست‌­های فشار آزمایشگاهی درجه­بندی می­شوند؛ این تست­ها در موقعیت مشابه با موقعیت ثابت شناگر و غواص نسبت به سطح، اندازه‌گیری می­شود. با این ‌حال بسیاری از ورزش‌­های آبی شامل حرکات زیاد و تغییرات محیطی دیگری است که این­گونه موارد استثنایی نسبت به روش درجه‌بندی ساعت مورد نظر، ممکن است موجب نقص ویژگی ضد آب بودن ساعت شود.

ضد آب یا مقاوم­ بودن در برابر آب یک علامت رایج است که در پشت ساعت مچی درج می­شود تا نشان دهد که ساعت در برابر نفوذ آب چقدر مهر و موم شده است.

فشار آزمایش را می­توان مستقیماً بر حسب واحد­های فشار مانند بار، اتمسفر یا معادل عمق آب بر حسب متر (در ایالات متحده گاهی اوقات بر حسب فوت) نشان داد.

نشان­دادن فشار تست بر حسب عمق آب به این معنی نیست که یک ساعت ضد آب یا مقاوم در برابر آب برای استفاده طولانی مدت و مکرر در چنین اعماقی در آب طراحی شده است. برای مثال، نمی­توان انتظار داشت که ساعتی که 30 متر ضد آب است، برای مدت طولانی تری در استخر شنا مقاومت کند، چه برسد به اینکه در عمق 30 متری زیر آب به کار خود ادامه دهد؛ زیرا آزمایش فقط یک­بار با استفاده از فشار استاتیک بر روی نمونه­ای از ساعت­های تازه تولید شده انجام می­شود. از آنجایی که فقط یک نمونه کوچک آزمایش می­شود، احتمال کمی وجود دارد که هر ساعت فردی تا عمق تأیید شده یا حتی اصلاً مقاوم در برابر آب نباشد.

حتی در صورت ضد­آب بودن ساعت، از پوشیدن آن در حمام یا محلی که از شوینده­ها (صابون، شامپو و غیره) استفاده می­شود پرهیز کنید. این شرایط مقاومت در برابر آب را کاهش می­دهند.

تضمین قابلیت ضدآب بودن ساعت شما نمی­‌تواند مادام‌­العمر باشد چرا که واشر­های ساعت کهنه می‌­شوند. توصیه می‌­شود هر ۱۸ ماه یک­‌بار یا بعد از هر بار که قاب ساعت باز می­شود، قابلیت مقاومت در برابر آب ساعت خود را نزد یکی از مراکز خدمات پس از فروش این شرکت کنترل کنید.

هر 10 متر = 1 بار (BAR) = 1 اتمسفر (Atmosphere – ATM) فشار هوا

تفاوت Water Resistant با Waterproof در چیست؟

Water Resistant: مقاوم در برابر آب

Waterproof: ضد آب

حتی در صورت ضد­آب بودن ساعت، از پوشیدن آن در حمام یا محلی که از شوینده­ها (صابون، شامپو و غیره) استفاده می­شود پرهیز کنید. این شرایط مقاومت در برابر آب را کاهش می­دهند.

تضمین قابلیت ضدآب بودن ساعت شما نمی­‌تواند مادام‌­العمر باشد چرا که واشر­های ساعت کهنه می‌­شوند. توصیه می‌­شود هر ۱۸ ماه یک­‌بار یا بعد از هر بار که قاب ساعت باز می­شود، قابلیت مقاومت در برابر آب ساعت خود را نزد یکی از مراکز خدمات پس از فروش این شرکت کنترل کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، «مقاومت ساعت در برابر آب، بخار، مواد شیمیایی و گرما» را مطالعه کنید.

اعدادی که بر روی درب ساعت نوشته می‌شود، بیانگر چیست (به عنوان مثال: 3ATM WATER RESISTANT)؟

اعدادی که بر روی درب ساعت نوشته می‌شود
اعدادی که بر روی درب ساعت نوشته می‌شود

برای درک بهتر این مطلب، ابتدا «مقاومت ساعت در برابر آب، بخار، مواد شیمیایی و گرما» و همچنین «تفاوت Water Resistant با Waterproof» را مطالعه کرده و سپس جدول زیر را بررسی کنید.

10 متر/ 1 بار/ 1 اتمسفر:

این نوع ساعت­ها فقط در برابر نم نم باران (نه باران شدید) در زمان کوتاه مقاوم هستند.

30 متر/ 3 بار/ 3 اتمسفر:

این نوع ساعت­ها در برابر نم نم باران و شست و شوی دست (نه در برابر پاشش آب) مقاوم هستند.

50 متر/ 5 بار/ 5 اتمسفر:

این نوع ساعت­ها در برابر شست و شوی دست، قطرات باران، استحمام و شنا در آب­های کم عمق (استخر) مقاوم هستند.

100 متر/ 10 بار/ 10 اتمسفر:

این نوع ساعت­ها در برابر شست و شوی دست، قطرات باران، استحمام، شنا، شیرجه و غواصی سطحی مقاوم هستند.

200 متر/ 20 بار/ 20 اتمسفر:

این نوع ساعت­ها در برابر شست و شوی دست، قطرات باران، استحمام، شنا، شیرجه، غواصی سطحی و جت اسکی مقاوم هستند.

ساعت غواصی 200 متر (DIVER’S WATCH 200M)/ 300 متر/ 30 بار/ 30 اتمسفر:

این نوع ساعت­ها در برابر شست و شوی دست، قطرات باران، استحمام، شنا، شیرجه، جت اسکی و غواصی اسکوبا (غواصی با کپسول هوا) در اعماقی که نیاز به گاز هلیوم نباشد مقاوم هستند.

حتی در صورت ضد­آب بودن ساعت، از پوشیدن آن در حمام یا محلی که از شوینده­ها (صابون، شامپو و غیره) استفاده می­شود پرهیز کنید. این شرایط مقاومت در برابر آب را کاهش می­دهند.

تضمین قابلیت ضدآب بودن ساعت شما نمی­‌تواند مادام‌­العمر باشد چرا که واشر­های ساعت کهنه می‌­شوند. توصیه می‌­شود هر ۱۸ ماه یک­‌بار یا بعد از هر بار که قاب ساعت باز می­شود، قابلیت مقاومت در برابر آب ساعت خود را نزد یکی از مراکز خدمات پس از فروش این شرکت کنترل کنید.

شیوه تمیز کردن ساعت چگونه است؟

توصیه می­شود هر چند روز یک­بار بند و قاب ساعت خود را با پارچه­ای نرم، بدون پرز و نمناک تمیز کنید و هر چند ماه یک­بار، ساعتتان را عمیق­تر تمیز کنید. به این منظور ابتدا با صبر و حوصله، بند (دست­بند) را از قاب جدا کنید. برای تمیز کردن از کمی آب گرم، مسواک نرم و دو تا سه قطره صابون مایع استفاده کنید. (بسته به نوع و حجم جرم و کثیفی موجود بر روی بند یا داخل شیارهای آن می­توانید از آب با دمای بالا و تعداد قطرات بیشتر از صابون مایع استفاده کنید). برای تمیز کردن قاب ساعت فقط از پارچه نرم، بدون پرز و با کمی رطوبت استفاده کنید و از صابون مایع یا دیگر شوینده­ها استفاده نکنید. پس از شستشو، از خشک بودن بند مطمئن شوید و سپس با آرامش نسبت به جایگذاری بند اقدام کنید.

حتما مطمئن شوید که صابون مایع روی بند باقی نمانده باشد چرا­ که به مرور زمان باعث کدر و مات شدن بند می­‌شود.

برای درخشندگی ساعت خود می­توانید شیشه پاک کن را روی یک پارچه نرم و بدون پرز اسپری کنید و صفحه، قاب و بند ساعت را تمیز کنید.

برای درخشندگی بیشتر می­توانید هر چند ماه یک­بار بند ساعت را از قاب جدا کنید، حداکثر به مدت 15 دقیقه در محلول شیشه پاک کن قرار دهید و سپس با آب ولرم شسته، کاملا خشک کرده و سپس جایگذاری کنید.

اگر هر روز ساعت خود را می­پوشید، ماهی یک­بار آن را به صورت کامل تمیز کنید.

اگر خودتان اقدام به تمیز کردن ساعت در خانه یا محیط کار می­کنید حتما این کار را روی یک سطح محافظت شده انجام دهید چون ساعت­ها در حین تمیز کردن کاملا  لغزنده می­شوند و اگر به طور تصادفی از دستتان روی یک سطح سخت بیفتد، می­تواند به سرعت آسیب ببیند. یک راه برای جلوگیری از این امر استفاده از یک حوله چند لایه است که به جذب آب و هرگونه لغزش احتمالی کمک می­کند.

برای تمیز کردن ساعت هرگز از مواد شوینده قوی مانند سفید کننده‌ها و مشتقات آن، جلادهنده‌ها (پولیش واکس)، سیم‌های ظرف‌شویی، آب بسیار گرم و … استفاده نکنید.

چگونه طول عمر بند چرم ساعت خود را افزایش دهم؟ (روش‌های مراقبت از انواع بند چرم، پلی‌اورتان، رابر یا سیلیکونی)

وقتی صحبت از ساعت با بند چرم می­شود، یک قانون ساده وجود دارد که باید در نظر داشته باشید؛ چرم و هوای گرم و رطوبت با هم سازگار نیستند. هنگامی که در معرض گرما قرار می­گیرید و یا فعالیت بدنی و تحرک زیادی دارید (از جمله شنا، پیاده­روی یا هر نوع ورزش شدید)، تعرق بدن افزایش پیدا می‌کند و رطوبت موجود همراه با ترکیب اسیدی باعث می­شود تا داخل بند به مرور زمان تغییر رنگ دهد، خشک شود، پوسته کند و در نهایت روند پاره شدن را تسریع می­بخشد.

بند چرمی بر اساس شرایط آب و هوایی، تعرق بدن و ساییدگی­ها خراب می­شود. برای اطمینان از ماندگاری بند چرمی ساعت خود تا حد امکان، اقدامات زیر را انجام دهید.

از خیس شدن بند جلوگیری کنید! زیرا آب می­تواند به چرم آسیب برساند و آن را ضعیف کند. از قرار گرفتن در محیط­هایی با دمای بالا و طولانی مدت مخصوصا در معرض نور خورشید خودداری کنید!

چند ­وقت یک­بار، از اسپری چرم بی­رنگ، برای بند استفاده کنید.

قبل و بعد از هر بار استفاده، با پارچه­های چرمی مخصوص (موجود در اکثر فروشگاه­های کفش) بند را تمیز کنید و اگر چنین پارچه‌ای در دسترس نبود از یک پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید.

در نهایت، اگر جرم بند چرم بیش از حد باشد یا بند بیش از حد چرب یا کثیف  باشد، پس بهتر است آن را به آرامی از قاب جدا کنید؛ حداکثر تا 10 دقیقه در محلول ترکیب آب گرم و سرکه سفید خیس کنید و پس از شستشو با آب حتما کاملا خشک کنید. سپس بند را مجدد به قاب وصل کنید.

برای تمیز­کردن بند­هایی با پوشش پلی‌اورتان، رابر یا سیلیکونی بعد از باز شدن از قاب، از آب ولرم به همراه چند قطره از مواد شوینده (صابون مایع) استفاده کرده و یا از ترکیب آب ولرم و سرکه سفید استفاده کنید.

چرا بند ساعت چرمی من از داخل بند به مرور زمان تغییر رنگ داده، خشک شده، پوسته کرده و یا پاره شده است؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا «چگونه طول عمر بند چرم ساعت خود را افزایش دهیم؟» را مطالعه و بررسی کنید.

در صورت نیاز به تعویض بند، می‌توانید با مراجعه به نمایندگان مجاز فروش این شرکت و یا ورود به پرتال مشتریان و سپس انتخاب زیر منوی آن «پشتیبانی مشتریان»، با ارسال تیکت متناسب با مشکلتان، در خواست خود را ثبت کنید.

چگونه عمر ساعت خود را افزایش دهم؟

اینکه چه چیزی صفحه ساعت را می­پوشاند، مهم­تر از آن چیزی است که فکر می­کنید. نقطه کانونی ساعت، صفحه آن است. یک کریستال خوب می­تواند به شیوه­های مختلف بر طراحی، تجربه کاربری و حتی قابلیت استفاده از یک ساعت تأثیر بگذارد، چرا که صفحه ساعت از سیستم ساعت، عقربه­ها، شماره­ها و صفحه داخلی محافظت می­کند و می­تواند مانع از ورود مایعات و گرد و غبار به داخل ساعت شود و از خراب شدن آن جلوگیری کند. (برای تست ضد خش بودن از چاقو، قیچی، اجسام و اشیاء نوک تیز استفاده نکنید.)

در صورت ترک خوردن یا شکستن شیشه، حتماً ساعت را به یکی از خدمات پس از فروش این شرکت تحویل دهید تا نسبت به تعویض آن برای جلوگیری از آسیب به ساعت اقدام شود.

به ‌منظور حفظ ویژگی ضد­آب بودن، بعضی از مدل‌­ها به سردسته کوک پیچی مجهز شده­‌اند. برای تنظیم وقت، کوک کردن ساعت، تنظیم تاریخ و روز، لازم است ابتدا سردسته کوک پیچانده شود و در موقعیت آزاد قرار گیرد. بعد از هر بار تنظیم باید سردسته کوک را مجدداً پیچانده و در وضعیت اولیه آن قرار دهید تا ویژگی ضدآب بودن ساعت حفظ شود.

اگر ساعت زیر آب و یا خیس باشد هرگز از دگمه کرونومتر یا پیچ کوک استفاده نکنید. همیشه دقت کنید که پس‌ از هر بار استفاده پیچ کوک و دگمه‌­ها به حالت اولیه خود فشار داده و یا پیچانده شوند.

توصیه می‌­شود هر ۱۸ ماه یک­‌بار یا بعد از هر بار که قاب ساعت باز می­شود، قابلیت مقاومت در برابر آب ساعت خود را نزد یکی از مراکز خدمات پس از فروش این شرکت کنترل کنید.

بعد از غوطه ور شدن ساعت در آب دریا، از آب شیرین برای پاک­کردن نمک و جِرم موجود بر روی ساعت استفاده کنید.

حتی در صورت ضد­آب بودن ساعت، از پوشیدن آن در حمام یا محلی که از شوینده­ها (صابون، شامپو و غیره) استفاده می­شود پرهیز کنید. این شرایط مقاومت در برابر آب را کاهش می­دهند.

تضمین قابلیت ضدآب بودن ساعت شما نمی­‌تواند مادام‌­العمر باشد چرا که واشر­های ساعت کهنه می‌­شوند.

ساعت خود را در معرض تغییرات ناگهانی درجه حرارت (قرار­گیری در معرض نور خورشید و سپس فرو بردن در آب سرد) قرار ندهید.

هرگز ساعت را در دما­های بسیار بالا و بیش ‌از 50 درجه سانتی‌گراد یا کمتر از صفر درجه سانتی‌گراد قرار ندهید.

آب گرم و بخار (سونا) و گرمای شدید، مقاومت ساعت در برابر آب را تحت­‌الشعاع قرار می­‌دهد زیرا ساعت در این فضا­ها به دلیل تغییر حالت واشر دور سردسته کوک (پیچ کوک)، دگمه­های تنظیم، شیشه و درب پشت آسیب ‌پذیر شده و باعث نفوذ آب در آن می‌­شود.

از تماس مستقیم ساعت با حلال­ها و پاک ‌کننده­‌های قوی، عطر، ادکلن، محصولات آرایشی، کرم­ها، لوسیون­ها و دیگر فرآورده­‌های نفتی قوی جلوگیری کنید زیرا این مواد می­توانند به بند، قاب یا واشر­های ساعت آسیب وارد کنند. در صورت استفاده از این مواد، قبل از پوشیدن ساعت حتماً مچ و دستتان را کاملا از این مواد پاک کنید.

در صورت مشاهده بخار یا وجود چند قطره آب در شیشه ساعت از داخل، بلافاصله پیچ کوک را بیرون بکشید تا موتور ساعت متوقف شود و سپس در کوتاه­ترین زمان ساعت را به یکی از خدمات پس از فروش این شرکت تحویل دهید. هرگز جهت از بین رفتن بخار یا قطرات آب از قرار دادن ساعت در محیط­های خیلی گرم همچون نور مستقیم خورشید، وسایل گرمایشی مانند سشوار، بخاری، مایکروویو و …، لایه برنج، نمک، سیلیکا ژل یا رطوبت­گیر و … اجتناب کنید.

ساعت خود را در معرض تشعشعات و حوزه­های آهن‌­ربایی قوی مانند گیت­های فرودگاهی، بلندگو، تلفن بی­سیم، تلفن همراه، رایانه، یخچال و یا دیگر وسایل الکترو­مغناطیسی حتی آهن رباهای کوچک مانند گیره کیف دستی قرار ندهید.

اگر پس از قرارگرفتن در این محیط­ها در کارکرد ساعت شما اختلال ایجاد شد، آن را به یکی از خدمات پس از فروش این شرکت تحویل دهید.

در ساعت­هایی با بند چرمی، اگر بند در تماس با آب یا تعرق بدن مرطوب شده، درون جعبه و یا محیط بسته قرار ندهید؛ بهتر است با یک پارچه  لطیف بدون پرز آن را تمیز کنید.

اگر تکه­ای از بند ساعت را برای اندازه­شدن به مچ دست باز کرده­اید، مراقب آن باشید و در جای مطمئن نگهداری کنید تا در صورت لزوم از تکه بند استفاده کنید.

ضربات وارد شده به ساعت می­تواند به اجزای داخلی صدمه وارد کند، بر روی شیشه، قاب یا بند خش و خراش ایجاد کند و یا باعث شکستگی آن شود و همچنین می­تواند باعث از بین رفتن مقاومت در برابر نفوذ آب شود. رعایت این موضوع، مخصوصاً در ساعت­هایی که دارای قسمت­های متحرک هستند، حائز اهمیت بیشتری است.

برای اجتناب از ایجاد خش و خراشیدگی بر روی قاب و بند، ساعت خود را در حین فعالیت­هایی که می­توانند خش ایجاد کنند، بردارید و همچنین در صورت استفاده از دست­بند و جواهرآلات آن را در کنار ساعت روی یک مچ نبندید.

در صورت استفاده نکردن از ساعت، جهت کار نکردن موتور و به اصطلاح ذخیره باتری، هرگز سردسته کوک (پیچ کوک) را بیرون نکشید زیرا می­تواند باعث اخلال در کارکرد ساعت در طولانی مدت شود و ممکن است باعث نفوذ آب، گرد و خاک یا غبار به داخل ساعت شود.

جعبه ساعت خود را نگه دارید تا هنگامی که از آن استفاده نمی­کنید، داخل آن قرار دهید. با قرار دادن ساعت روی بند یا روی کریستال صفحه، همیشه این احتمال وجود دارد که ساعت آسیب ببیند. جعبه ساعت برای ایمن نگه داشتن ساعت از رطوبت، گرد و غبار و صدمات ناشی از ضربات ساخته شده است.

قبل از اولین استفاده از ساعت، در صورت داشتن لیبل پشت درب، حتما آن را جدا کنید تا از تجمع آب و تعرق در این قسمت جلوگیری شود.

در صورت افتادن عقربه­ها، شماره­ها یا اجزای داخل صفحه ساعت، بلافاصله پیچ کوک را بیرون بکشید تا موتور ساعت متوقف شود و سپس در کوتاه­ترین زمان، ساعت را به یکی از خدمات پس از فروش این شرکت تحویل دهید.

تحت هیچ شرایطی اقدام به بازکردن درب ساعت نکنید! این کار فقط باید توسط مراکز خدمات مجاز صورت گیرد.

شیشه ساعت ترک برداشته یا شکسته است؛ چگونه مشکل را بر طرف کنم؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا « چگونه عمر ساعت خود را افزایش دهم؟» را مطالعه و بررسی کنید.

در صورت نیاز به تعویض شیشه ساعت، می‌توانید با مراجعه به نمایندگان مجاز فروش این شرکت و یا ورود به پرتال مشتریان و سپس انتخاب زیر منوی آن «پشتیبانی مشتریان»، با ارسال تیکت متناسب با مشکلتان، در خواست خود را ثبت کنید.

روی صفحه ساعت، شیشه ساعت و یا عقربه‌ها یا شماره‌ها، بخار و یا قطرات آب جمع شده ؛ چگونه مشکل را بر طرف کنم؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا « چگونه عمر ساعت خود را افزایش دهم؟» را مطالعه و بررسی کنید.

می‌توانید با مراجعه به نمایندگان مجاز فروش این شرکت و یا ورود به پرتال مشتریان و سپس انتخاب زیر منوی آن «پشتیبانی مشتریان»، با ارسال تیکت متناسب با مشکلتان، در خواست خود را ثبت کنید.

عقربه‌ها، شماره‌ها و یا نشانگرهای داخل صفحه ساعت جدا شده است؛ چگونه مشکل را بر طرف کنم؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا « چگونه عمر ساعت خود را افزایش دهم؟» را مطالعه و بررسی کنید.

می‌توانید با مراجعه به نمایندگان مجاز فروش این شرکت و یا ورود به پرتال مشتریان و سپس انتخاب زیر منوی آن «پشتیبانی مشتریان»، با ارسال تیکت متناسب با مشکلتان، در خواست خود را ثبت کنید.

چرا پیامک ثبت و تأیید نهایی گارانتی برای من نیامده است؟

1 – اگر مراحل ثبت و فعال‌سازی گارانتی، در سامانه استعلام اصالت را صحیح و کامل انجام داده باشید (حداکثر تا 30 روز پس از تاریخ رسید خرید و تکمیل صحیح مراحل احراز هویت)، از 1 دقیقه تا حداکثر تا 1 ساعت، پیامک تأیید برای شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم دریافت پیامک، می‌توانید جهت پیگری با 02191691677، داخلی 3 (گارانتی و خدمات پس از فروش) تماس گرفته و مشکل خود را بر طرف نمایید.

2 – اگر مراحل ثبت و فعال‌سازی گارانتی، در سامانه استعلام اصالت را صحیح و کامل انجام نداده باشید (حداکثر تا 30 روز پس از تاریخ رسید خرید و تکمیل صحیح مراحل احراز هویت)، پیامک تأیید برای شما ارسال نخواهد شد و ساعت شما فاقد هرگونه گارانتی و خدمات خواهد بود.

چرا پس از گذشت زمان مشخص شده، پیامک یا تماس حاوی کد اعتبار سنجی برای من نیامده است؟

این مشکل می‌تواند از سمت اوپراتور و یا تلفن همراه شما باشد. در چنین مواقعی تلفن همراه را در حالت پرواز قرار داده و یا خاموش و روشن (شروع مجدد) کنید و بعد از شرایط مطلوب آنتن‌دهی تلفن همراه خود، گزینه «ارسال مجدد» و یا «ارسال توکن (< » را فشار دهید.

چگونه می‌توانم با بازرگانی پدیده فرسام نوین در تماس باشم؟

می‌توانید از خطوط ثبت شده در منوی تماس با ما و یا همچنین از گفتگوی آنلاین که در گوشه سمت راست تصویر قرار گرفته، با همکاران ما در ارتباط باشید.

گارانتی ساعتم را می‌توانم افزایش یا تمدید کنم؟

پدیده فرسام نوین، تمدید گارانتی را برای مشتریانش فعال کرده است. شما می‌توانید تمام محصولات ارائه شده توسط این شرکت که گارانتی آن‌ها رو به اتمام است (در صورتی که ثبت گارانتی در سامانه استعلام اصالت این شرکت با موفقیت انجام شده باشد)، به مدت دلخواه تمدید کرده یا ارتقاء دهید. برای اطلاعات بیشتر به زیر منوی خدمات پس از فروش، «افزایش یا تمدید گارانتی» مراجعه کنید.

آیا می‌شود ساعت را به شخص دیگری انتقال داد و شناسنامه جدید دریافت کرد؟

تمام مشتریان بازرگانی پدیده فرسام نوین که ثبت و فعال‌سازی گارانتی آن‌ها در سامانه استعلام اصالت و گارانتی این شرکت با موفقیت انجام شده و حداقل 30 روز از اعتبار گارانتی آن‌ها باقی مانده، در صورت تمایل می‌توانند نسبت به انتقال مالکیت ساعت خود به فرد دیگری اعم از شخص حقیقی یا حقوقی، از طریق سایت، اپلیکیشن و یا مراجعه حضوری به نمایندگان فروش این شرکت، اقدام نمایند. برای اطلاعات بیشتر به زیر منوی خدمات پس از فروش، «انتقال مالکیت» مراجعه کنید.

آیا در پدیده فرسام نوین، می‌توان درخواست گارانتی یا خدمات پس از فروش را بدون مراجعه حضوری و هوشمند ثبت کرد؟

جهت سهولت بیشتر و خدمات‌رسانی شایان­تر و آسان­تر به شما مشتری گرامی، تمام مراحل گارانتی، فرآیند­های تعمیر و یا خدمات پس از فروش در تمام مراحل به شیوه هوشمند ثبت می­‌شود. برای اطلاعات بیشتر به زیر منوی خدمات پس از فروش، «فرآیند تعمیر» مراجعه کنید.

چگونه می‌توانم شماره تلفن همراه خود را در پرتال مشتریان تغییر دهم؟

شما می‌بایست ابتدا به زیر منوی «ورود به حساب کاربری» در پرتال مشتریان مراجعه کرده و گزینه احراز هویت الکترونیکی مشتریان را انتخاب کنید؛ در این بخش فقط می‌توانید شماره تلفن همراه خود را تغییر دهید. توجه داشته باشید، شماره تلفن همراه باید با کد ملی اطلاعت شخص احراز هویت شده هم‌خوانی داشته باشد. در غیر این صورت امکان تغییر شماره تلفن همراه، وجود نخواهد داشت!

چگونه گارانتی ساعتم را ثبت و فعال کنم؟

شما می‌بایست به منوی «استعلام اصالت و گارانتی» مراجعه کرده و مراحل را طبق دستورالعمل ذکر شده، انجام دهید.

چگونه می‌توانم ساعت‌ خریداری شده، گارانتی‌های ثبت شده، مدت باقی‌مانده از گارانتی یا تأیید گارانتی را مشاهده کنم؟

پس از ثبت و فعال‌سازی گارانتی در سامانه استعلام شرکت، شما می‌توانید به منوی «استعلام اصالت و گارانتی» مراجعه کرده و تمام سوابق گارانتی‌های ثبت شده خود را مشاهده کنید.

چگونه می‌توانم از جشنواره‌ها، کدهای تخفیف، محصولات جدید و … در پدیده فرسام نوین، مطلع شوم؟

شما می‌توانید با عضویت در خبرنامه در صفحه اصلی سایت، از تمام اخبار و اطلاعات پدیده فرسام نوین، مطلع شوید.

در هر مرحله از منوهای سایت، چگونه می‌توانم به صفحه اصلی بازگردم؟

با فشردن تصویر لوگوی پدیده فرسام نوین که در بالا، گوشه سمت راست قرار دارد (اولین منو) می‌توانید به صفحه اصلی بازگردید.

چگونه می‌توانم ساعت متناسب با سلیقه‌ام را پیدا کنم؟

در صفحه اصلی به منوی «محصولات» مراجعه کنید.

روش اول: با انتخاب برند مورد نظر و ورود به آن مارک و اعمال فیلترهای تعبیه شده متناسب با سلیقه شخصی.

روش دوم: مراجعه به زیر مجموعه منوی محصولات «همه محصولات ساعت» و سپس اعمال فیلترهای متناسب با سلیقه شخصی.

امکان مقایسه محصولات وجود دارد؟

شما می‌توانید تمام محصولات سایت را با هم مقایسه کنید. بدین منظور، گزینه مقایسه در محصول منتخب را کلیک کنید. در هر بار شما چهار ساعت را می‌توانید باهم مقایسه کنید.

چرا در حالت مقایسه محصولات، امکان حذف و افزایش مجدد وجود ندارد؟

در هر بار افزایش و یا حذف محصول می‌بایست در مروروگرهای دسک‌تاپ یا تلفن همراه، صفحه را به روز کرده ((Refresh و مجدد ساعت منتخب را حذف یا اضافه کنید.

بلاگ پدیده فرسام نوین چیست؟

بلاگ پدیده فرسام نوین، حاصل کار و تلاش گروهیِ کارشناسان این شرکت در حوزه تهیه و نشر مقالات اختصاصی و اطلاعات عمومی راجع به ساعت و موارد مرتبط با آن است تا بازدیدکنندگان عزیز علاوه بر ارتقاء دانش خود، در دنیای بی‌کران این اختراع جذاب بشریت قدم نهاده و بتوانند ماجراجویی و تجربه‌ای متفاوت در دنیای تکنولوژی، طراحی و مهندسی ساعت به سبکی نوین را داشته باشند.

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول